Friday, April 3, 2009

Bersawang...

pergghhh..lama gila xupdate aku nyer blog ni...ape nak jd la ngan aku..hmm ade sesapa leh tlg rajinkan aku tak...

hmm..biarlah bulan ni aku mulakan cerita dgn sesuatu yg terjadi ke atas kawan2 aku...aku bukan nak salahkan sesapa dalam hal ni..cumanya mereka bergaduh atas dasar salah paham, yang aku rasa boleh disettlekan dengan cara baik..aku paham memasing marah tapi apa salahnya ketepikan ego memasing dan jumpa n selesaikan cara baik..
yang bergaduh nyer pun bukan kecik2 org tapi dah leh jadik mak org dah (sori kalo sesapa yg terasa di sini)...mmg la aku pun bukan manusia sempurna nak betulkan org ker ape..

tapinya aku penah mengalami keadaan mcm ni, marah nyer pasal sanggup xbertegur selama beberapa tahun..lastly, aku pikir kenapa nak marah2 benda dah lama berlalu, agak2 sampai bila aku marah..akhirnya aku mintak maap gak..moralnya di sini, aku ambik masa yg lama tuk mintak maap, so aku xnak diorg pun ambik masa lama gak cam aku sbb aku takut umur kita ni xpanjang n xsempat mintak maap sesama kita..dosa dgn Allah dahla byk ni kan dosa ngan manusia lg nak di tambah..

di akhir kata aku ni..aku harap kawan- kawan aku dapat settlekan masalah ni, duduk n bincang selesaikan secara dewasa..barulah kita leh labelkan diri kita ni sbg org besar or dewasa...walaupun kdg2 kita bersikap cam dak2 kecik..tapi itu standard la, dlm setiap dewasa masih terselitnya jiwa kanak2 ribena dia...

No comments: